اِسبی کِ یک فروشگاه اینترنتی می‌باشد که کاربران و مشتریان می‌توانند در سایت اِسبی کِ اقدام به استفاده از خدمات و امکانات آن نمایند. قوانین فروشگاه اینترنتی اِسبی کِ به منظور شفافیت و حفظ حقوق خریدار و فروشنده می‌باشد و رعایت آن از سوی هر دو طرف معامله الزامی‌می‌باشد.

قوانین عمومی

کلیه قوانین، فرایند‌ها و رویه‌های اِسبی کِ منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قوانین تجارت الکترونیک و حمایت از حقوق مصرف کننده می‌باشد و عضویت در سایت اِسبی کِ از سوی کاربر یا مشتری به منزله آگاهی و پذیرش قوانین اِسبی کِ می‌باشد و کاربر یا مشتری موظف به رعایت قوانین مذکور می‌باشد. چنانچه قوانین، رویه‌ها و خدمات اِسبی کِ تغییر نماید در همین صفحه اطلاعات آن بروزرسانی خواهد شد و مادامی‌که کاربر یا مشتری از خدمات اِسبی کِ استفاده می‌نماید به منزله پذیرش کامل این تغییرات از سوی وی می‌باشد و حق هرگونه اعتراض نسبت به آن را از خود سلب می‌نماید.

تعاریف

تعاریف واژ‌هایی که در متن مورد استفاده قرار گرفته به صورت زیر است:

کاربر: هر فردی که وارد سایت فروشگاه اینترنتی اِسبی کِ شده باشد.

عضو: کاربری که به عضویت سایت اِسبی کِ درآمده و اطلاعات خود را در فرم ثبت‌نام درج کرده است.

مشتری: کاربر یا عضوی که اقدام به ثبت سفارش و خرید از سایت کرده است.

سفارش: کالا و محصولاتی که مشتری انتخاب کرده و از طریق دکمه ثبت، قصد خرید آن‌ها را اعلام می‌دارد.

فروشگاه: منظور از فروشگاه، فروشگاه آنلاین اِسبی کِ است.

سایت: منظور از سایت، وب سایت فروشگاه اینترنتی اِسبی کِ به آدرس sbke.ir است.

محتوای سایت: شامل متن، عکس، فیلم، مشخصات فنی و قیمت مربوط به محصولات و دسته‌بندی‌های مختلف و همچنین کلیه مقالات و اخباری است که در سایت یا وبلاگ اِسبی کِ درج شده است.

تعاریف قانونی شرایط قبول سفارش، ایجاب و خرید از سایت

قرارداد آنلاین: در محیط الکترونیکی همانند هر محیط فیزیکی، هر گونه داد و ستدی که صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده وقوع یک «عقد» یا «قرارداد» است. عقد یا قرارداد بر اساس ماده 183 قانون مدنی عبارت است از اینکه «یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد». به این ترتیب قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق «داده پیام» منعقد می‌شود.

ایجاب: پیشنهاد انجام یک معامله به شخص دیگر است به طوری که اگر این پیشنهاد مورد قبول واقع شود، «عقد» منعقد می‌گردد. «قبول» نیز عبارت از اعلام رضایت به ایجاب ابراز شده برای انعقاد قرارداد است؛ از این رو، هنگامی که ایجاب و قبول از طریق داده پیام انجام گیرد، یک قرارداد آنلاین (اینترنتی) منعقد شده است؛ بنابراین زمانی که مشتری سفارش خود را نهایی می‌کند، در واقع قرارداد منعقد شده و وی ملزم به پرداخت وجه آن است.

توجه داشته باشید که صرف ایجاب برای ایجاب‌کننده تعهدی به وجود نمی‌آورد و وی می‌تواند ضمن ایجاب، مدت زمانی که در پیشنهاد مربوطه پابرجاست یا سایر شروط را مشخص کند.

ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را با دقت مطالعه و در صورتی که با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت کند.

سن کاربران: کاربران برای خرید از سایت باید دارای سن قانونی (18 سال تمام) باشند یا از طریق والدین یا قیم قانونی خود اقدام به خرید از سایت کنند.

شرایط ثبت سفارش

در اِسبی کِ تلاش بر آن است که اطلاعات و مشخصات کالا به بهترین شکل در اختیار کاربران قرار گیرد تا انتخاب بهتری داشته باشند اما باید توجه داشته باشید در هنگام انتخاب کالا کاربر باید به تمام مشخصات کالا دقت نماید و سپس اقدام به ثبت سفارش نماید. مسئولیت انتخاب کالا بر عهده کاربر می‌باشد و اِسبی کِ هیچ مسئولیتی درباره انتخاب کاربر نخواهد داشت.

پرداخت وجه سفارش فقط از طریق درگاه‌های بانکی موجود در سایت امکان پذیر می‌باشد.

در صورت داشتن کد تخفیف، در نظر داشته باشید که کد تخفیف مورد نظر فقط روی محصولات بدون تخفیف اعمال می‌شود.

کد اعتباری که در هرکدام از کمپین‌ها برنده می‌شوید را فقط می‌توانید در اکانت شخصی خود وارد کنید و در صورت استفاده از اعتبارهای دیگران که متعلق به شما نباشد سفارش شما لغو شده و اعتبار مذکور از حساب کاربری شما کسر خواهد شد. توجه داشته باشید تمام کد‌های تخفیف و اعتباری محدودیت زمانی استفاده خواهند داشت و پس انقضای آن امکان استفاده از آن به هیچ وجه وجود نخواهد داشت و امکان جایگزینی آن نیز وجود ندارد.

در موارد نادر، ممکن است قیمت محصولی در سایت به طور اشتباه ثبت شده باشد. در چنین مواقعی اِسبی کِ مسئولیتی نسبت به فروش کالا با همان قیمت اشتباه نداشته و حق لغو سفارش مزبور برای فروشگاه محفوظ است.

همچنین فروشگاه اِسبی کِ مسئولیتی نسبت به حذف شدن صفحات سایت ندارد. تاخیر یا توقف سایت که ممکن است به دلیل عوامل طبیعی، ارتباطات اینترنتی ناکارآمد، خطای انسانی، خرابی تجهیزات کامپیوتری و زیرساخت‌های مخابراتی و غیره اتفاق بیفتد، مسئولیتی برای اِسبی کِ ایجاد نمی‌کند.

شرایط ارسال

سفارش‌های ارسالی از طریق شرکت پست، تیپاکس و باربری، 1 تا 4 روز (بسته به شهر مقصد) به دست مشتری خواهد رسید. لازم به ذکر است که پس از تحویل سفارش به پست یا باربری یک کد رهگیری توسط اِسبی کِ برای خریدار ارسال می‌شود تا امکان پیگیری کالای خود را داشته باشد. باید توجه داشته باشید که مسئولیت ثبت آدرس گیرنده بر عهده مشتری می‌باشد. سفارش‌ها به آدرس ثبت شده توسط شما در هنگام ثبت سفارش ارسال خواهد شد، از این رو باید در ثبت آدرس و کدپستی در فرآیند ثبت سفارش دقت کافی داشته باشید. در صورت بروز اشتباه از سوی مشتری در ثبت آدرس گیرنده هزینه ارسال مجدد به آدرس صحیح بر عهده مشتری می‌باشد.

اِسبی کِ متعهد است در روزهای کاری تمام سفارش‌هایی ثبت شده را برابر با قوانین که در پی می‌آید، به دست مشتریان خود برساند. در صورت بروز هرگونه مشکل در این روند اِسبی کِ از راه های ارتباطی مانند: تماس تلفنی با شماره همراه و یا ثابت ثبت شده در پروفایل مشتری؛ اس ام اس و یا ایمیل مشکل پیش آمده را به اطلاع مشتری برساند و زمان بعدی ارسال را با او هماهنگ کند. در صورت در دسترس نبودن مشتری و عدم توانایی او در هماهنگی ارسال یا برقراری ارتباط با ایشان سفارش پس از 3 روز کاری لغو می‌شود و مبلغ پرداختی توسط کاربر به اعتبار حساب کاربری ایشان اضافه می‌شود.

تبصره 1: در تمامی روش‌های ارسال کالا، محل تحویل سفارش، درب اصلی ساختمان (منتهی به خیابان) خواهد بود و اِسبی کِ تعهدی در قبال تحویل کالا در طبقات مختلف ساختمان ندارد. در صورت تمایل مشتریان عزیز به حمل سفارش تا یکی از طبقات، باید علاوه بر درخواست «بالابری» از اِسبی کِ، هزینه حمل طبقات (بالابری) را نیز به صورت جداگانه پرداخت کنند. درخواست بالابری از طریق حساب کاربری و در بخش توضیحات سفارش و یا ارسال ایمیل صورت می‌گیرد و هزینه آن با توجه به تعرفه، به صورت نقدی به تحویل‌دهنده کالا پرداخت می‌شود.

تبصره 2: تحویل سفارش در اماکن عمومی از قبیل رستوان، هتل و مکان‌هایی از این دست ممکن نخواهد بود و آدرس ثبت شده توسط مشتری باید دقیق و قابل استناد باشد. توجه داشته باشید که تغییر آدرس پس از تأیید و ثبت سفارش به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست.

شرایط تحویل و ارائه کالا

چک کردن مرسوله

مشتری موظف است در هنگام دریافت سفارش در حضور پیک سطح شهر و مامور پست اقلام سفارش را با فاکتور سفارش چک نماید و از صحیح و سالم بودن کالا مطمئن شود و پس از تایید موارد ذکر شده، سفارش خود را تحویل گیرد. بدیهی است امضاء و تائید شما به مامور پست یا پیک سطح شهر به منزله دریافت سفارش کالاهای سفارش به صورت کامل و سالم تلقی میگردد و پس از آن فروشگاه اینترنتی اِسبی کِ هیچگونه مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت. و حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خود نسبت به تعداد اقلام سفارش و سلامت کالا سلب می‌نماید. ضمنا توجه فرمایید بسته پستی ارسالی نباید مخدوش باشد.

شرایط بازگشت کالا

قوانین عودت کالا

ضمانت بازگشت 7 روزه کالا یکی از خدماتی می‌باشد که اِسبی کِ برای رفاه حال مشتریان خود در نظر گرفته است.

شرایط عمومی‌ بازگشت کالا

  • مشتری موظف است در هنگام دریافت کالا از پیک اِسبی کِ یا مامور پست بسته خود را از نظر ظاهری بررسی نماید و در صورت وجود آسیب فیزیکی از دریافت بسته خودداری نماید، همچنین مشتری موظف است در حضور مامور پست یا پیک اِسبی کِ محتویات سفارش خود را با فاکتور تطابق داده و در صورت تفاوت تعداد کالای ارسال شده با فاکتور از دریافت آن خود داری نمایند.
  • هرگونه دخل و تصرف در کالا، اعم از استفاده، مخدوش کردن یا باز کردن پلمپ، پاره شدن لیبل مانع از امکان انصراف از خرید یا بازگشت کالا می‌شود. لذا قبل از باز کردن و استفاده از محصول به تطابق کالا با سفارش و سایر موارد که منجر به لغو سفارش می‌شود توجه فرمایید.
  • پس از دریافت کالا توسط انبار، بخش کنترل کیفیت مورد اعلام شده توسط مشتری را مورد بررسی قرار می‌دهد در صورت صحت کالا تعویض یا وجه آن عودت داده می‌شود در غیر این صورت کالا مجددا برای مشتری ارسال خواهد شد.
  • توجه داشته باشید هرگونه هزینه و تبعات در صورت بازگشت کالا بدون اطلاع رسانی و هماهنگی با پشتیبانی اِسبی کِ و بررسی ایشان بر عهده مشتری می‌باشد.

درچه حالتی می‌توانیم از ضمانت بازگشت کالا استفاده نماییم؟

وجود ایراد در کالای دریافت شده

در صورت وجود هرگونه ایراد در کالای دریافت شده، مشتریان عزیز حداکثر 24 ساعت (یک روز کاری پس از دریافت کالا) باید مورد را به تیم پشتیبانی اِسبی کِ اطلاع دهند. تیم پشتیبانی اِسبی کِ پس از بررسی مورد اعلام شده از سمت مشتریان راهنمایی‌های لازم را جهت عودت یا تعویض کالا انجام می‌دهند.

مغایرت کالای دریافت شده با سفارش

درصورت مغایرت کالای دریافت شده با اطلاعات مندرج در سایت مشتری 48 ساعت (دو روزکاری) پس از دریافت کالا مهلت دارد تا مورد را به اطلاع تیم پشتیبانی برساند. پس از اعلام بررسی‌های اولیه توسط پشتیبانی اِسبی کِ انجام می‌گردد و راهنمایی‌های لازم جهت بازگشت و عودت کالا توسط ایشان صورت می‌گیرد.

انصراف از خرید و عودت کالا

درخواست انصراف از خرید فقط تا 7 روز پس از دریافت سفارش توسط مشتری امکان پذیر می‌باشد. پس از آن به هیچ وجه امکان انصراف از سفارش و عودت کالا وجود نخواهد داشت. در صورت انصراف از خرید کل سفارش، باید محصولات در بسته بندی اِسبی کِ و به همراه فاکتور و هدایا عودت داده شود (تحویل پست یا مامور ارسال شوند)، در غیر اینصورت امکان عودت و بازگشت کالا امکان پذیر نمی‌باشد.

هزینه بازگشت کالا

در صورتی که کالا دچار ایراد بود یا با اطلاعات مندرج در سایت تطابق نداشت هزینه عودت کالا بر عهده اِسبی کِ می‌باشد، بنابراین پس از بازگشت کالا به اِسبی کِ باید تصویر برگه پستی یا فاکتور پیک را از طریق تلگرام برای پشتیبانی اِسبی کِ ارسال نمایید؛ در صورت عدم داشتن فاکتور پستی یا پیک امکان عودت هزینه ارسال وجود نخواهد داشت.

در صورت انصراف از خرید که شامل هیچ کدام از موارد فوق نباشد، هزینه عودت کالا بر عهده مشتری می‌باشد.

شرایط عودت وجه

3 تا 5 روز کاری پس از دریافت کالا توسط انبار و بررسی موارد اعلام شده از سمت مشتری، عودت وجه به حساب مشتری صورت می‌گیرد. توجه داشته باشید برای انجام عودت وجه حتما باید شماره کارت خود را در قسمت پروفایل وارد نمایید و شماره کارت باید با نام سفارش دهنده کالا مطابقت داشته باشد.

مشاوره رایگان

وب سایت اِسبی کِ برای مشتریان خود امکان مشاوره تلفنی را فراهم آورده است. باید توجه داشته باشید که پیشنهاد‌های مطرح شده از سوی مشاور به هیچ عنوان در شرایط تصمیم شما برای انتخاب تغییر ایجاد نمی‌کند و انتخاب شما ملاک عمل و پرداخت و تحویل اجناس است.

حفظ حریم خصوصی

هدف اِسبی کِ حفظ و حراست از اطلاعات و حریم شخصی کاربران و مشتریان خود می‌باشد و در این راستا می‌کوشد. به همین منظور اِسبی کِ برای ارائه خدمات خود نیز به اطلاعاتی از مشتری نیاز دارد که در فرم ثبت نام و پروفایل باید آن‌ها را تکمیل نماید. این اطلاعات در دیتا بیس اِسبی کِ ذخیره می‌شود که موارد امنیتی برای حفاظت از آن توسط اِسبی کِ صورت می‌گیرد. اِسبی کِ اطلاعات شخصی کاربر را محرمانه می‌داند و این اطلاعات را به شخص و سازمان دیگری منتقل نمی‌کند مگر در مواردی که با دستور قضایی یا اداری طبق قوانین جمهوری اسلامی‌ ایران موظف به ارائه آن به فرد، سازمان یا نهاد دیگری باشد. کاربران باید توجه داشته باشند اطلاعات هویتی ثبت شده در نام گیرنده سفارش نظیر نام، شماره تماس و آدرس هر مرسوله به همراه آن در اختیار شرکت پست جمهوری اسلامی‌ ایران و شرکت‌های طرف قراداد ارسال مرسولات به منظور ارسال سفارش قرار می‌گیرد. اِسبی کِ در راستای قوانین خود این اختیار و اجازه را دارد تا نظرات و پست‌های ارسالی از سمت کاربران را ویرایش و حذف نماید و چنانچه مطالب و نظرات ارسالی کاربران مشمول مصادیق مجرمانه باشد، اِسبی کِ این اجازه را دارد تا با استفاده از اطلاعات ثبت شده توسط کاربر پیگیری قانونی نسبت به آن انجام دهد. اطلاعات مندرج در پروفایل‌های شخصی اِسبی کِ که از سوی مشتری در این سایت به ثبت ‌میرسد نزد وب‌سایت امانت حساب می‌شود و وب سایت تمامی‌قوانین مربوط به راز داری را برای آن الزامی می‌داند. وب‌سایت به هیچ وجه مجاز به انتشار، خرید و فروش و در اختیار قرار دادن این اطلاعات به غیر را ندارد. تنها به درخواست دستگاه‌های قانونی وب سایت مجاز است اطلاعات مشتریان خود را به دستگاه‌های ذی‌صلاح ارائه کند.